
Wij bieden optimale oplossingen om uw producten te vervoeren waarbij zaken als innovatie en kwaliteit de maatstaf zijn. Een op de praktijk gericht carrosseriegamma welk ook gebruiksvriendelijk is. Alle staalcomponenten worden behandeld tegen roest of corrosie en afhankelijk van het type opbouw gegalvaniseerd of KTL-behandeld.
Met de ontwikkeling van de ECOBOX voorwand is het gelukt, om tot wel 40% minder windgeleiding te realiseren hetgeen direct een positieve invloed heeft op het brandstofverbruik bij diesel voertuigen en op de reikwijdte van elektrische voertuigen.
HET DOEL: De meest efficiënte carrosserie op de markt ontwikkelen
DE WEG: Verbruikstests, windtunneltests en geavanceerde CFD-berekeningen
HET RESULTAAT: Kleinere weerstand - minder brandstof = hoger resultaat.
Wilt u zeker zijn van veilige transportoplossingen? Bij De Graaff Carrosserie bouwen wij niet alleen carrosserieën, maar denken we ook mee over een veilige inrichting, inclusief oplossingen voor optimale ladingzekering. Neem gerust contact met ons op voor advies of maatwerkoplossingen.
👉 Neem contact op of bel direct voor meer informatie.
Zelfs bij een snelheid van 30 km/u kunnen de krachten bij een noodstop of uitwijkmanoeuvre enorm zijn. Een slecht gezekerde lading kan hierdoor gemakkelijk verschuiven of kantelen. Statistieken tonen aan dat slechts een klein percentage van de ladingen correct wordt vastgezet, wat het risico op ongevallen vergroot. Toch wordt het belang van ladingzekering vaak onderschat, ondanks duidelijke regelgeving en de mogelijke gevolgen.
Wat is het doel van ladingzekering? Het correct zekeren van lading is wettelijk verplicht en voorkomt:
• Schade aan de lading en het voertuig
• Ongevallen en verkeershinder door losrakende lading
• Boetes of juridische gevolgen bij onvoldoende zekering
Een goed gezekerde lading draagt dus direct bij aan een veilig en betrouwbaar transportproces.
In Nederland is ladingzekering verplicht volgens de Wegenverkeerswet en aanvullende richtlijnen. De wet schrijft voor dat de lading onder normale verkeersomstandigheden niet mag kunnen vallen of verschuiven. Inspectiediensten controleren actief op:
• De manier waarop de lading is vastgezet
• De gebruikte materialen en methoden
• De krachten die de zekering moet kunnen weerstaan
Afhankelijk van de aard van de lading en het type voertuig gelden verschillende normen, zoals de EN 12195-1 norm voor berekening van krachten op de lading.